Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Fredagsrusk

Av Ingalill - 19 december 2008 17:20

En riktig långpromenad i regn o lera. Anja tycker det är jätte kul att springa o klafsa i pölarna. Tränade lydnad på golfbanan idag. Platsläggningen funkar otroligt nog bra nu men stanna stå är ett stort? Jag säger stanna stå kvar och hon sätter sig o tittar på mej som om hon inte fattar något alls. Efter åtskilliga försök o lite lek i mellan åt funkar det EN gång.

Har varit o tvättat en matta hos Ingela i Märsta. Denna matta används 2 veckor varje år i köket till jul. Sen har katterna spytt ner den på bägge sidor och den hamnar i tvättkorgen igen. Fattar inte varför alla katter måste spy på den enda mattan som finns? Någon som vet varför?

Förövrigt gjorde jag ett tappert försök att handla på Coop Forum. Jag och en massa pensionärer som betedde sig som om det var sista dagen att handla på före jul och dom aldrig varit i en stormarknad tidigare. Ska göra ett nytt försök på måndag morgon klockan 8 när dom öppnar.

 
 
Lilian m/flock

Lilian m/flock

20 december 2008 18:30

Hejsan! Har nu lagt in dig på min blogglista.
Tycker det är lättare att följa på blogg än på hemsida!Kul att se att flera än jag får brottas med pansjisar på affären! Har försökt vara smart och handla på konstiga tider, och vem får man köa med jo sveriges alla lediga.........
Skrattar gott till din historia om katterna!
har samma problem med hund, varför kräks dom alltid på en matta? Har haft jämten kräksjuk förra veckan, fick tvätta mattor i 3 dagar!!(samma matta) Till slut tog jag bort allihopa! Nu är det över, måste varit nåt ben som fastnat.
Ha en trevlig helg!

http://lilianmflock.blogspot.com

 
Annette

Annette

21 december 2008 09:28

Tack för titten på min blogg.Ja, dom är roliga katterna =) Själv har jag tagit bort alla mina mattor och fått lov att sätta alla julgranskulor och dyligt högt upp på min gran. Granen ser inte riktigt klok ut med allt pynt högt uppe men vad gör man?
Din hund är oxå väldigt söt!
Ha en riktigt trevlig jul.

http://annettes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingalill - 1 september 2010 15:12

Vill bara berätta att jag återfinns nuförtiden på  http://ililla.blogspot.com titta gärna in om ni vill. ...

Av Ingalill - 15 april 2010 16:25

i dag i skogen hittade vi massor av blåsippor som just har slagit ut. När jag kom hem fick jag hjälp av yngste sonen att gräva upp potatislandet så nu är den tidiga potatisen satt som ska avätas till midsommar   Sitter och lyssnar på gamala ABBA lå...

Av Ingalill - 15 mars 2010 19:58

kommer jag att gå en enda promenad med hunden till innan all is försvinner. I dag när jag var hemma hos pappa passade jag på att låna hem hans broddar. Han går inte ut nu iallafall så det var helt ok att låna dom. Inte trodde jag att det skulle var...

Av Ingalill - 13 mars 2010 11:55


Suttit på trappen i solen med en kopp kaffe efter en lång promenad i skogen med Anja. Solen värmer och det känns helt underbart. Tittar  på mina fönster och inser att det nog är dags att tvätta dom snart:( I eftermiddag ska jag jobba ett pass på ...

Av Ingalill - 10 mars 2010 17:01


   är våren här eller är det bara en luring? Solen skiner det har varit + 5 grader. Det droppar och rinner vatten överallt, man ser hur snödrivorna blir mindre och mindre fast dom är ännu ganska stora. Tänkte jag skulle försöka beskära äppelträden me...

Skapa flashcards