Alla inlägg den 27 december 2008

Av Ingalill - 27 december 2008 16:25

Sitter här och funderar. Alla har så mycket tänkvärda saker att skriva om själv känns det alldeles tomt när jag sätter mig vid datorn. Visst jag kan rabbla vad som varit bra och dåligt under 2008 men vem vill läsa om det?

Året avslutas i alla fall utan snö här i Stockholm. Det är däremot lite minusgrader ca -3 och solen skiner på dagarna. Tänk om allt regnet som kom i december varit snö istället då skulle det varit massor nu.

Det var några år sedan vi hade en vit jul. Förra vintern nästan ingen snö alls det kan göra mig skiträdd. Vart är det påväg? Visst det är skillnader från år till år men riktigt kallt har vi inte haft sen killarna gick på dagis i mitten på 90-talet. Då var det ca -15 i flera veckor. Och mycket snö. Somrarna är ju likadana. Mest regn och några få varma dagar. Vem minns inte sommaren 1994 när Sverige kom 3:a i fotbolls VM då var det varmt hela sommaren och en bra bit in på hösten. Verkar mest som det jämnar ut sig typ, regn hela tiden lite varmare på sommaren och lite kallare på vintern. Nej ska det bli så i framtiden vill jag flytta till land med ordentliga växlingar i årstiderna så man får njuta av snöig vinter, porlande vårbäckar heta somrar och vackra höstar innan alla träd tappar sina blad.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards