Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Ingalill - 12 februari 2009 20:34

Natten som var jobbade jag, inte mer än vanligt att göra "lagom" kan man säga men morgonen avslutades med en förlossning när babyn inte riktigt ville komma ut. Men med gemensamma krafter kollegor emellan slutade allt lyckligt. När jag vaknade fram på dagen gick Anja och jag först en långpromenad sen fortsatte sökandet efter presentkortet men det är ännu så länge spårlöst borta. Jag fick i allafall en massa lådor städade. När jag lagade middag lyckades jag bränna fiskpinnarna till små kol bitar och vi fick vädra hela huset så inte brandvarnaren skulle gå igång .Sen när Anja och jag gick kvällspromenaden hände det "bästa". Yngste sonen ringer på mobilen och säger att Linus vår bondkatt har tagit in en mus, men den är skadad. Ja säger jag fånga den och slå ihjäl den det är mest humant.När vi kommer hem jagas det mus.  Den är inte skadad utan hur pigg som helst. Efter en timmas krypande på golvet där vi lyckats lura in den bakom soffan, pianot, hörnskåpet osv tränger vi tillslut in den i ett hörn och kan slänga en handduk över den. Sen bär jag ut den på altanen och låter den försvinna över räcket. Katterna var inte till så stor hjälp och Anja stängde vi in hon fick inte vara med och jaga. Nu ska jag gå och lägga mej innan det händer fler saker.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards