Alla inlägg under maj 2009

Av Ingalill - 31 maj 2009 20:41

I går var vi till Värsta på veteranbilsmarknad, det börjar mer o mer likna en vanlig loppis. Mycket kuriosa, lite moped o båge delar och endå mindre bildelar. Varmt var det som vanligt o jättemycket folk. Jag hittade en liten fin såssnipa i engelskt porslin för 50 kronor.

I dag har min lille plutt fyllt 18 år. GRATTIS!!! Nu har man helt plötsligt inga "barn" hemma utan unga vuxna som det så fint heter.

Ätit god middag har vi gjort och årets första jordgubbstårta. Mums!!!!



Av Ingalill - 24 maj 2009 16:43

I går så var det då dags för M att använda sin 50 års present. Vi åkte till Uppsala flygklubb och där väntade ett litet segelflygplan och en instruktör.

I 30 minuter fick han pröva på att flyga omkring där uppe i lufthavet, tyst och med en strålande utsikt över Uppsala med omgivning. Vädret var helt ok lite moln när vi kom men det klarnade upp och blev jättefint.

Av Ingalill - 20 maj 2009 03:55

babyn/Baby08.gifSitter på jobbet och det är LUGNT! Snart får jag gå hem och sova i ungefär 3 timmar. När jag vaknar måste jag handla och packa sen åker vi till landet i några dagar ska bli jätteskönt. Vi ska jobba med den nya bryggan och sen hoppas jag det blir lite tid för vila o sol o läsa lite bok. På lördag ska vi åka till Uppsala där M ska använda sin 50 års present och ta en segelflygslektion hoppas bara det blir fint väder.

Av Ingalill - 18 maj 2009 11:23

Sitter här och väntar på att mina underbara städerskor ska komma. En gång i månaden kommer dom och det är guld värt.

I kväll har vi avslutning på italienskakursen för den här terminen. Ska vara hemma hos en av tjejerna o äta lite och prata italienska UTAN böcker och papper hur ska det gå? Stackars Roberto han kommer få det jobbigt.....

Trädet på fotot här nedanför funderar vi på att ta bort. Visst är den vacker Häggen när den blommar men den är så stor. Vi har ingen sol på uteplatsen på framsidan längre, trist för på sommaren är det så skönt o sitta där.

Sen blir det att jobba två nätter igen hoppas det är lagom mycket att göra.

Av Ingalill - 16 maj 2009 18:03

I går kväll träffades vi en gäng som jobbade ihop på medicin på KS för en massa år sedan. Jätte kul att träffa alla, god mat gott vin och en massa snack och gamla minnen blev det.

Av Ingalill - 13 maj 2009 11:11

Vad tiden går fort nu har jag varit sjukskriven mina 3 veckor och ska börja jobba i natt igen, varför har man ingen lust med det tro? Kan det bero på att det är urmycket att göra? Jag som är bortskämd med att vila o sola och bara ta det lugnt.

I går var dom här och borrade för bergvärmen vi ska ha. Hela förmiddagen stod det en stor borr framför garaget och lät jättemycket och på baksidan av huset stod kompressorn och lät lika mycket den. Tur att man var bjuden på lunch hos en kompis som har lunchrestaurang så jag slappp vara hemma hela tiden.

Pappa ligger på Södersjukhuset igen, hoppas det går bra den här gången också.

Av Ingalill - 9 maj 2009 15:44

I morse regnade det, tänkte att då kan jag göra sånt jag inte har lust med näe solen skiner.

Städa, handla, tvätta osv.

Åkte till Bauhaus och köpte byxhängare till garderoben. Solen börjar titta fram.

Åkte till Rusta och köpte skurmedel och godis. Oj vad det blåser.

Kollade lite på loppisen i Rotebro. Solen skiner.

Hem och ut med Anja en sväng på ängen. Håller på att blåsa bort.

Sitter på altanen o fikar och läser en deckare.

Inte mycket gjort av det jag tänkte i dag heller men det är en ny dag i morgon.


Av Ingalill - 5 maj 2009 21:59

har jag inte men jag försöker. Har köpt en massa plantor i dag som jag ska ha i växthuset,tomat gurka paprika och lite blommor som ska ut så småningom.

Sen har vi gödslat rabatter och gräsmattan med hönsgötsel så nu luktar det f-n när man går ut. Anja tycker det är jätte gott, undrar om hon växer av att äta det ? Kanske har jag en dalmatiner innan sommaren är slut eller så börjar hon kackla som en höna.

Växthus

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards