Alla inlägg under juli 2009

Av Ingalill - 28 juli 2009 20:42

Hemma efter ett par dagar på Öland där vi har hälsat på M:s moster i Arbelunda. Jätte härligt att vara iväg hemifrån några dagar och fint väder var det hela tiden. Många utflykter blev det och i morse möttes man av en massa kor när man tittade ut genom fönstret. Tur att det var dags att åka, måste säga att kor är inte mina favoriter.

Av Ingalill - 15 juli 2009 17:18

ska ladda ner en bild och lyckas logga ut mej utan att spara så nu får jag börja om igen.

I dag har det varit en alldeles lagom slappar dag. Suttit i solen, läst en bok inte gjort nåt nyttigt alls. Ska fundera ut vad vi ska äta till middag.

Nu är det bara två nätter kvar till SEMESTER oj vad jag längtar. Sen blir det lite på landet en tur till Öland och några dagar i Florens. Sönerna kommer däremot att vara kvar hemma hela tiden det är med sorg i hjärtat man tänker på när alla var med på semestern och vi gjorde saker tillsammans hela familjen men så är det dom är stora nu och lever sina liv även om dom bor kvar hemma ett tag till.

Av Ingalill - 12 juli 2009 11:56

 I går gifte dom sej, Elsie och Johan i Österåkers kyrka. Fint väder blev det, tårar trillade och massor av risgryn och rosenblad blev kastade på brudparet när dom kom ut från kyrkan. Sedan en jättetrevlig bröllops middag med helt underbart god mat på Hacksta bistro i Åkersberga.

Av Ingalill - 9 juli 2009 10:01

I dag fick han komma hem igen efter ett dygn på hjärtintensiven. Proverna ser bra ut men som sagt han ska ta det lugnt i flera veckor och så tyckte doktorn att han ska ta en lugn promenad på ca en timma om dagen,,,det tror jag på när jag ser det. Skönt i allafall att han är hemma igen.

Av Ingalill - 8 juli 2009 11:02

Sonen mår inte alls bättre. Sent i går kväll kom han ner och sa att han hade ont över bröstet och svårt att andas. Vi åkte till DS akuten där de tog prover på honom och ett EKG som visade förändringar. En hjärtmuskelinflammation har han fått. Jag trodde att de drabbade de som tränar hårt och gör det med en infektion i kroppen men man kan tydligen få det när man inte gör någonting alls också.

Vilken tur i oturen att jag inte mår bra och har feber och en förkylning som nu brutit ut. Kom hem halv fyra i morse och har inte kunnat sova så mycket. Det spelar ingen roll hur stora och vuxna barnen blir dom är i allafall ens lilla plutt som man vill vara där och pyssla om. Känns skönt att veta att de tar hand om honom nu i ett par dagar.

Nu ska jag vila ett tag och sen åka o se hur han mår.

Av Ingalill - 7 juli 2009 17:00

I natt vid 3 tiden ungefär slog febern till! Bara att göra klart det man höll på med och masa sej hem i sängen. Sovit några timmar men har så ont i huvudet nu så jag orkar inte tänka. Låg o lyssnade på sommarprataren i P1 en stund men somnade ifrån det också. Läsa går inte, vill helst ha tyst och mörkt i rummet, å jag som skulle klippa mej i dag, nu vet jag inte när det blir av. Men fy vad jag låter gnällig. Sonen mår i allafall mycket bättre i dag.

Nu ska jag återgå till min säng.

Av Ingalill - 6 juli 2009 17:47

sen är det äntligen semester. Hoppas vi har det lagom lugnt de nätter som är kvar.

I fredags blev näst äldste sonen sjuk. Har aldrig sett honom så dålig. 39,8 i feber och ont i leder, huvud och jätte svullna lymfkörtlar. Jag tror det är körtelfeber men provet han tog på närakuten visade negativt däremot hade han 129 i snabbsänka (CRP) lite i högsta laget tycker jag. Läkaren där skrev ut antibiotika så vi får se om det hjälper. I dag sitter han faktist och spelar tv spel när alvedonen har verkat en stund. Själv har jag jätte ont i huvudet men jag tror det beror på för lite sömn det blir en låång natt i natt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards