Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Regn regn

Av Ingalill - 25 oktober 2009 15:22

 I dag är det ett sånt där riktigt äckligt regn som mjukt faller ner och gör en genomsur om man tittar ut genom dörren. Har ägnat dagen till att jobba på ASIH så för det mesta har jag rusat mellan bilen och diverse vårdtagares hem. Ibland blir man inte bara blöt ute utan även inne kan det ske missöden, skulle spola en urostomi kateter, så släppte slangen på fel ställe och jag fick mej en dusch, URK, tycker att jag fortfarande stinker trots att jag duschat och bytt kläder sen jag kom hem.

I kväll ska sista middagen från Linas matkasse tillagas för denna veckan. Det blir inte helt enligt receptet men nästan. Tänkte göra om älgfärsgrytan till biffar istället men använda såsen till. Hoppas det blir lika gott som jag tänkt mej. Veckans mat har annars varit jättebra, ja killarna gillade inte pumpasoppan men den var helt ok och salladen till med granatäpplen och durumvete var urgod. Väntar med spänning på nästa leverans om en vecka. Nu får Micke laga mat den här veckan, han tycker det är en bra lösning annars får ju han laga för det mesta.

Ska nu luta mej tillbaka i soffan en stund och läsa om allergier hos hundar och lite annat smått o gott.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingalill - 1 september 2010 15:12

Vill bara berätta att jag återfinns nuförtiden på  http://ililla.blogspot.com titta gärna in om ni vill. ...

Av Ingalill - 15 april 2010 16:25

i dag i skogen hittade vi massor av blåsippor som just har slagit ut. När jag kom hem fick jag hjälp av yngste sonen att gräva upp potatislandet så nu är den tidiga potatisen satt som ska avätas till midsommar   Sitter och lyssnar på gamala ABBA lå...

Av Ingalill - 15 mars 2010 19:58

kommer jag att gå en enda promenad med hunden till innan all is försvinner. I dag när jag var hemma hos pappa passade jag på att låna hem hans broddar. Han går inte ut nu iallafall så det var helt ok att låna dom. Inte trodde jag att det skulle var...

Av Ingalill - 13 mars 2010 11:55


Suttit på trappen i solen med en kopp kaffe efter en lång promenad i skogen med Anja. Solen värmer och det känns helt underbart. Tittar  på mina fönster och inser att det nog är dags att tvätta dom snart:( I eftermiddag ska jag jobba ett pass på ...

Av Ingalill - 10 mars 2010 17:01


   är våren här eller är det bara en luring? Solen skiner det har varit + 5 grader. Det droppar och rinner vatten överallt, man ser hur snödrivorna blir mindre och mindre fast dom är ännu ganska stora. Tänkte jag skulle försöka beskära äppelträden me...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards