Alla inlägg under mars 2010

Av Ingalill - 15 mars 2010 19:58

kommer jag att gå en enda promenad med hunden till innan all is försvinner.

I dag när jag var hemma hos pappa passade jag på att låna hem hans broddar. Han går inte ut nu iallafall så det var helt ok att låna dom. Inte trodde jag att det skulle vara så bra, har känt att detta är bara för gamla stappliga pensionärer,( jag har ialla fall några år kvar dit) och känt att det känns ganska så töntigt men jag har tänkt om Så underbart, att kunna gå ordentligt och inte stappla fram, rädd att ramla vilken sekund som helst.Rekommenderas varmt till alla som tycker det är läskigt att gå ut när det är halt.

I fredags lyckades jag vinna en auktion på Tradera, en bättre begagnad GPS, en Magellan Triton 300. Den är betydligt bättre och nyare än den jag har så nu ska jag ägna kvällen åt att lära mig alla funktioner och ladda ner programvara och uppdateringar.




       

Se hela bilden


Av Ingalill - 13 mars 2010 11:55

Suttit på trappen i solen med en kopp kaffe efter en lång promenad i skogen med Anja.

Solen värmer och det känns helt underbart. Tittar  på mina fönster och inser att det nog är dags att tvätta dom snart:(

I eftermiddag ska jag jobba ett pass på ASIH , känns ganska ok eftersom man är ute o kör bil och inte instängd på någon vårdavdelning.

Hoppas bar att det inte kommer någon mer snö nu utan att det får vara så här fint, det var många år sedan vi hade en riktig vårvinter  och en vår där det droppar och rinner här i Stockholms trakten. Vore så mysigt att få uppleva våren som den var när man var liten och känslan när man sätter på sig ett par vanliga skor efter att ha gått i tunga varma kängor hela vintern.

  

Av Ingalill - 10 mars 2010 17:01

   är våren här eller är det bara en luring? Solen skiner det har varit + 5 grader. Det droppar och rinner vatten överallt, man ser hur snödrivorna blir mindre och mindre fast dom är ännu ganska stora. Tänkte jag skulle försöka beskära äppelträden men inser att det är ca 60 cm snö på gräsmattan så det får nog vänta ett tag till. I dag har jag iallafall köpt blomjord så nu ska pelargonerna klippas ner och planteras om. Det blir nog sommar i år också.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Vad är klockan

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards